ALMAOTA SHAHRI MAKTAB O'QUVCHILARINING AKILIY MEHNATI HOZIRI. O'QUV YILI BOSHLADI
Abstrakt
So'nggi o'n yillikda ta'lim jarayonining faollashuvi, bolalarning salomatlik ko'rsatkichlari va neyropsik rivojlanishiga salbiy ta'sir ko'rsatadigan ta'limning yangi shakllarini joriy etish tufayli bolalarda aqliy qobiliyatlarni saqlash, saqlash va rivojlantirish muammosi tobora muhim ahamiyat kasb etmoqda. Maqsad: Olmaotadagi maktab o'quvchilarining aqliy faoliyatining dastlabki holatini o'rganish. Materiallar va metodlar: Shu munosabat bilan Olmaota shahridagi 6-17 yoshli 2134 nafar maktab o‘quvchilarining aqliy faoliyatining dastlabki holati o‘rganildi. Maktab o'quvchilarining aqliy faoliyati o'quv yili boshida Anfimov jadvali bo'yicha tuzatish testini o'tkazish yo'li bilan aniqlandi (4 daqiqalik dozalangan vazifa). Aqliy faoliyatning miqdoriy va sifat ko'rsatkichlari aniqlandi. Aqliy faoliyatning kunlik va haftalik dinamikasi tahlil qilindi. Natijalar va muhokama. O'quv yili boshidagi tuzatish testi ma'lumotlari qoniqarli aqliy ko'rsatkichlardan dalolat beradi. O'rganilayotgan hududdagi maktab o'quvchilarining aqliy faoliyati yoshga aniq bog'liqlik bilan tavsiflangan (p<0,05). Maktab o'quvchilarining yoshi o'sishi bilan bir xil o'sish kuzatildi. Boshlang'ich sinf o'quvchilari fiziologik bo'lgan past koeffitsientlar bilan ajralib turardi. Uning 1-bosqichiga miqdoriy (ish hajmi S, Q, M, SPI tezligi, N) va sifat (xatolar soni n, topshiriqni bajarishning aniqligi A, UVN, R) ko'rsatkichlari mos keldi. O'quv yilining boshida SD maktab o'quvchilari uchun rivojlanish davri aniq bo'lib, testning miqdoriy va sifat ko'rsatkichlari maksimal darajaga etmasa, diqqatni jamlash, chalg'itish, beparvolik bilan bog'liq. Bu, ayniqsa, yosh maktab o'quvchilari uchun to'g'ri keladi, chunki ularning tanasi o'rta maktab o'quvchilari va o'smirlarga nisbatan nisbatan farqlanmagan. Ammo umuman olganda, maktab o'quvchilarida o'qishning dastlabki bosqichlarida SD holati asta-sekin o'sib bormoqda va bajarilayotgan yukning etarliligi bilan tavsiflanadi va charchoqning birinchi belgilari kuchli irodali harakatlar va ijobiy motivatsiya bilan qoplanadi. Xulosa. O'quv yili boshida 1-11-sinf o'quvchilarining aqliy qobiliyatlari darajasi qoniqarli va optimal ko'rsatkichlarga va mehnatga jalb qilish davriga mos keladi. Maktab o'quvchilarining aqliy faoliyatining haftalik dinamikasi diqqatning barqarorlik koeffitsientining oshishi (<0,05), hafta boshida aqliy samaradorlik koeffitsientining minimal qiymatlari va oxirida uning oshishi bilan tavsiflanadi. hafta, hafta oxirida axborotni qayta ishlash tezligining oshishi va diqqatning barqarorligi indeksining pasayishi (p<0,05).
Kalit so'zlar:
Mualliflar haqida
Adabiyotlar ro'yxati
Yu, T., Xu, J., Jiang, Y. et al. School educational models and child mental health among K-12 students: a scoping review. Child Adolesc Psychiatry Ment Health 16, 32 (2022). 2022 Apr 27;16(1):32. doi: 10.1186/s13034-022-00469-8. DOI: https://doi.org/10.1186/s13034-022-00469-8
O’Reilly M, Svirydzenka N, Adams S, Dogra N. Review of mental health promotion interventions in schools. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol. 2018;53(7):647–62. DOI: 10.1007/s00127-018-1530-1 DOI: https://doi.org/10.1007/s00127-018-1530-1
Franklin C, Kim JS, Beretvas TS, Zhang A, Guz S, Park S, et al. The efectiveness of psychosocial interventions delivered by teachers in schools: a systematic review and meta-analysis. Clin Child Fam Psychol Rev. 2017;20(3):333–50. doi: 10.1007/s10567-017-0235-4. DOI: https://doi.org/10.1007/s10567-017-0235-4
Bono G, Mangan S, Fauteux M, Sender J. A new approach to gratitude interventions in high schools that supports student wellbeing. J Posit Psychol. 2020;15(5):657–65. https://doi.org/10.1080/17439760.2020.1789712 DOI: https://doi.org/10.1080/17439760.2020.1789712
Agnafors, S., Barmark, M. , Sydsjо, G. Mental health and academic performance: a study on selection and causation effects from childhood to early adulthood. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol 56, 857–866 (2021). 2021 May;56(5):857-866. doi: 10.1007/s00127-020-01934-5. Epub 2020 Aug 19. DOI: https://doi.org/10.1007/s00127-020-01934-5
Маракушина И. Г., Павозкова О.Е., Поляшова Н. В. Динамика работоспособности и помехоустойчивости внимания у детей младшего школьного возраста в процессе обучения // Проблемы современного педагогического образования. 2019.- №62-3.- URL: https://cyberleninka.ru/article/n/dinamika-rabotosposobnosti-i-pomehoustoychivosti-vnimaniya-u-detey-mladshego-shkolnogo-vozrasta-v-protsesse-obucheniya (дата обращения: 24.10.2022).
Ткачук Е.А., Мыльникова И.В. Интеллектуальное развитие и умственная работоспособность детей в условиях современной школы // Международный журнал прикладных и фундаментальных исследований. – 2018. – № 2. – С. 127-131; URL: https://applied-research.ru/ru/article/view?id=12121 (дата обращения: 23.10.2022). DOI: https://doi.org/10.17513/mjpfi.12121
Садвакасова Н.А. Проблема умственной работоспособности у детей // Научное обозрение. Фундаментальные и прикладные исследования. – 2018. – № 3; URL: https://scientificreview.ru/ru/article/view?id=38 (дата обращения: 23.10.2022)
Сташевская А. И. Особенности умственной работоспособности подростков, воспитывающихся в разных условиях // Вестник ПСТГУ. Серия 4: Педагогика. Психология. 2016. - №1 (40). Stashevskaya А. Features of mental health оf adolescents brought up in different conditions URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-umstvennoy-rabotosposobnosti-podrostkov-vospityvayuschihsya-v-raznyh-usloviyah (дата обращения: 24.10.2022). DOI: https://doi.org/10.15382/sturIV201640.129-135
Setko A.G., Zhdanovа O.M., Lukyаnov P.V. Physiological and hygienic characteristics of cognitive functions determining successful student learning under conditions of different schooling intensity. Public Health and Life Environment – PH&LE. 2021;29(11):45-52. (In Russ.) https://doi.org/10.35627/2219-5238/2021-29-11-45-52 DOI: https://doi.org/10.35627/2219-5238/2021-29-11-45-52
Абдумухтарова, М. (2022). Организация медицинского обеспечения образовательного процесса в современных условиях как фактор, определяющий состояние здоровья детей школьного возраста (обзор литературы). Международный журнал научной педиатрии , (1), 10–https://doi.org/10.56121/2181-2926-2022-1-10-22. DOI: https://doi.org/10.56121/ijsp.vi1.14
Abdumukhtarova, M. (2022). Organization of Medical Support of the Educational Process in Modern Conditions as a Factor Determining the Health Status of School-Age Children (Literature Review). International Journal of Scientific Pediatrics, (1), 10–22. https://doi.org/10.56121/2181-2926-2022-1-10-22 DOI: https://doi.org/10.56121/2181-2926-2022-1-10-22
Kara A. A review of childhood anxiety. J Clin Tri Exp Invest. 2022;1(3):64-70.
Qanday qilib iqtibos keltirish kerak
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.